مشاوره حقوقی و خانواده

زکات علم نشر آن است

زکات علم نشر آن است

مشاوره حقوقی و خانواده

ارائه مباحث فقهی و حقوقی کاربردی متناسب با نیاز روز، دانستنیهـای حقـوقــی و مشـــاوره

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

قسمت اول

از دهه هفتاد تا کنون با گسترش رسانه های دیجیتال و فضای مجازی، ضرورت سواد رسانه ای به ویژه در این حوزه امری اجتناب ناپذیر بوده و در کنار آن دانستن قوانین و مقررات مربوط به این موضوع مهم و کاربرانی که در این فضا مشغول به فعالیت هستند امری ضروری است. متاسفانه امروزه برخی بدون داشتن سواد رسانه و حتی درک صحیح از فضای مجازی با راه اندازی کانال ها و گروه های مجازی در شبکه های مختلف و بدون تعهد و اخلاق اقدام به اعمالی خلاف قانون می نمایند که برخی از اقدامات خلاف خویش آگاه نبوده و برخی دیگر نیزعامدانه و مغرضانه اقدام به این اعمال خلاف می نمایند. با ذکر این مقدمه و با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم عزیزانی که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند را با حقوق قانونی خویش آگاه نماییم. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۹۹ ، ۱۱:۴۸
moshaver

نحوه حذف نام همسر از شناسنامه

بعد از عقد نام طرفین در شناسنامه‌ها ثبت می‌شود، حال اگر طلاق در این دوران واقع شود و زن در زمان طلاق باکره باشد، ثبت‌احوال با دریافت گواهی پزشکی قانونی مبنی بر تائید باکرگی، نام طرفین را از شناسنامه حذف می‌کند اما عدم درج وقایع ازدواج و طلاق در شناسنامه جدید زوج، تنها برای بار اول امکان‌پذیر است. ازاین‌رو، چنانچه مردی برای بار دوم دختر باکره‌ای را به عقد درآورد و در همان حالت طلاق دهد، حذف نام همسر از شناسنامه ممکن نخواهد بود و این فرد تنها پس از ازدواج مجدد و ثبت رسمی ازدواج می‌تواند به اداره ثبت‌احوال مراجعه و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد.

لازم به ذکر است زنانی که ازدواج دوم و سومشان است و نیز افرادی که ازدواج اولشان است اما باکره نیستند، نمی‌توانند نام همسر را از شناسنامه حذف کنند بلکه پس از ثبت ازدواج جدید، زن و مرد می‌توانند برای دریافت شناسنامه المثنی و حذف نام همسر سابق اقدام کنند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۹ ، ۱۱:۵۱
moshaver